2011. június 8., szerda

Cseresznyés-fahéjas muffin csokidarabkákkal

Ismét volt időm tevékenykedni egy kicsit a konyhában. :) Mivel volt itthon cseresznyénk, kigondoltam, hogy készítek valami fincsi sütit belőle. Átböngésztem pár újságot, bújtam egy kicsit a netet, de végül nem találtam semmi kedvemre valót. Ekkor jutott eszembe, hogy már elég rég készítettem muffint, úgyhogy épp itt az ideje. Különben is a héten csudi jópofa, mintás muffin kapszlikat tudtam vásárolni.:) Így legalább az új kis papír kosárkákat is felavattam.

Hát ilyenek lettek a  fincsi  cseresznyés muffinok:



Van egy nagyon finom alap muffin tészta receptem, amit most megosztok veletek.

Hozzávalók (24 db nagyobb muffin-hoz):

6 tojás
fél dl víz
27 dkg barnacukor porrá őrölve
27 dkg margarin
30 dkg liszt
fél csomag sütőpor

Elkészítés:

A tojásokat szétválasztjuk. A sárgájukat egy tálba rakjuk a porcukorral és a vízzel. Alaposan felhabosítjuk. (Tálas mixerben lehet a  legjobban kikeverni.) A margarint egy kis méretű mikrózható tálba rakjuk és fél perc alatt megolvasztjuk a mikróban. Miután felhabosodott a tojássárgája, az olvasztott (DE NEM MELEG) margarint is hozzáöntjük és tovább verjük. Közben a tojások fehérjét kemény habbá verjük. A lisztet kimérjük, elkeverjük benne a sütőport aztán a tojássárgájás masszához keverjük. Ez után óvatosan belekeverjük a kemény habbá vert tojásfehérjét is.

Na ez lenne az én fincsi imádnivaló muffin alapreceptem. :)

Tehát most kiagyaltam egy újabb variációt és a lisztbe belekevertem egy kávéskanál őrölt fahéjat is. És a végén a tojásfehérje habjával együtt kb 5-8 dkg (nem mértem le, csak szemmértékre raktam bele) apró csoki pasztillát is beleforgattam a tésztába. Végül miután belepakoltam a kis kapszlikat  a muffin formákba, megtöltöttem őket 3/4-ig a keverékkel és félbevágott cseresznyéket nyomkodtam bele. :) A tetejét pedig mindegyiknek meghintettem barnacukorral. Aztán 180 fokos sütőben fél óráig sültek.

Csak annyit mondok, hogy legközelebb (ami valószínűleg nemsokára esedékes lesz...) dupla adagot kell csinálnom... :)

Nudleee

Nincsenek megjegyzések:

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner