2012. május 29., kedd

Epres-csokis torta

Hááát. Ez aztán a mennyei finom csemege! Ma készítettem anyukám névnapjára. Az egyik nagyon kedves tortás barátosnőmtől, Kláritól kaptam meg a receptet! Ezúton is köszönöm neki, hogy megosztotta velem! :)



Az érdekessége, hogy a piskótában nincs liszt. Lehet nyírfacukorral is készíteni és úgy diétás tortának is beillik. :) Azért én rendes cukrot raktam bele... Ennek az az oka, hogy nem tartunk itthon nyírfacukrot.

Étcsokival, fehércsokival és eperrel díszítettem a tetejét. Klárié ettől sokkal szebb volt ám! :) De azért erre se mondanám, hogy visszataszító! :)))


Ha lesz érdeklődés, akkor majd bepötyögöm a receptet. Most nem sok időm van. De valamelyik nap megoldom, ha kéritek. :)

Na szóval. Itt a recept! Bocsánat, hogy csak most írom be, de nem nagyon volt időm. A facebook-on is kérték többen, így ideje beírnom! :)


Epres-csokis torta (Zalai Klári receptje alapján)Lisztmentes piskóta
22-24 cm-es tortakarikához:
 

9 db tojás
130 g cukor, vagy nyírfacukor
80 g csokoládé (minimum 55% kakaótartalommal)
150 g finomra darált dió
Elkészítés:
A csokoládét vízgőzön felolvasztjuk.
A tojások sárgáját kihabosítjuk.
A tojásfehérjét a cukorral nem túl kemény habbá verjük.
A felvert sárgáját és a fehérjét óvatosan egy hablapát segítségével összekeverjük, majd ennek a habnak az  ¼  részét elkeverjük az olvasztott csokoládéval, ekkor kézi habverőt használjunk, és gyors, határozott mozdulatokkal dolgozzunk.
A csokoládés részt óvatosan keverjük el a maradék tojáshabbal, és közben szórjuk hozzá a finomra darált diót is.
A bekevert piskótatésztát tegyük át az előkészített tortaformába és 165 fokon 45-50 perc alatt süssük készre.

Töltelék:Klári így írta le:

"Felvertem fél liter állati tejszínt, bele egy nagy epres joghurt, és 2 zselatinfix. Egy kis gyümölcsöt összeturmixoltam és egy kis cukorral meg egy kevéske zselatinnal összefőztem és úgy töltöttem meg a piskótát hogy néhol a joghurtos krémbe a kanállal csináltam kis mélyedéseket és abba csurgattam a gyümölcsös szószból. De csak picike zselatint tettem bele hogy ne follyon nagyon de ne is álljon meg."

Én annyival egészítettem ki, hogy kb 10-15 dkg epret összenyomkodtam, beleraktam a joghurtba. Gázra tettem és felmelegítettem. DE NEM FORRALTAM! 2 lapzselatint beáztattam és beleraktam (lehet, hogy 1 is elég lett volna). Hagytam kihülni és így kevertem a zselatin fixes tejszínhez.

Ezen kívül epres szószt is készítettem, ahogy Klári írta! :)

A kihült piskótatésztát kettévágtam és az egyik lapot tortakarikába raktam. Az oldalát kiraktam eprekkel. Beleöntöttem a tejszínes krémet, végül ráraktam a második tortalapot. Hűtőben alaposan kidermesztettem. Végül étcsokit olvasztottam gőz felett és olajat öntöttem bele. Ez került a torta tetejére. Epreket nyomtam bele körben, ezekre is folyattam étcsokit. Aztán kb 2 kocka fehércsokit mikróban felolvasztottam, majd ezzel még megcsurgattam a tetejét.

Mennyei! :)


Nudleee

5 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Eper és csoki... ez aztán a párosítás ;)

Nudleee írta...

Bizony... Nálam is abszolút nyerő ez a két dolog! :)

Betka írta...

Igen, szeretném a receptet, mert ez a torta már látványra is szuper!
Ja! És szeretem az epret. Meg a csokit is. ;)

Nudleee írta...

Beírtam a receptet! :)

Betka írta...

Köszi a receptet! Ha nem is azonnal, de biztos elkészül itthon is!

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner