2013. január 26., szombat

Kínai negyed - London

Ez is egy majdnem elfelejtett bejegyzés... :) Nem is lesz hosszú, mert itt nem a körítés a lényeg, hanem a képek. Egy kicsit azért írok arról, hogy miket ettünk, mert szerintem érdekes (ja és persze lesznek torták is!!!!). Még tavaly decemberben jártam a kínai negyedben. Igazából vacsorázni mentünk oda, szóval nem nagyon néztünk szét sajnos, de ha ismét Londonban leszek, biztos, hogy tüzetesen szét fogok nézni! Mindig is érdekelt az a sok féle érdekes és különleges dolog, amiket árulnak a különféle üzletekben! Náluk aztán mindent lehet kapni, amiről nem lehet megállapítani, hogy micsoda. :) Beleértve a kajákat is persze. Igaz vacsorázni egy vietnámi étterembe mentünk, nem kínaiba, de érdekes kajákat sikerült rendelni. :) Az előétel nagyon jó volt. Bambusz edényben gőzölt gombócokat ettünk. 3 félét. Húsosat, zöldségeset és garnélarákosat. Mind isteni volt. Olyan nagyon vékonyra ki van nyújtva ez a tészta, hogy szinte átlátszó. És valamilyen módon még levest is varázsolnak bele, szóval amikor beleharapsz, a forró leves és többi hozzávaló és a rengeteg íz egyszerre bombaként robban a szájban. Nagyon finom!
 


Így néztek ki nagyjából a kis gombócok. Képet akkor nem csináltam sajna, de a google-on találtam hasonlót.






Az én főételem jó volt, de én nem voltam olyan bátor. Sertéshús valamiféle ragacsos barna újhagymás szósszal és rizzsel. Viszont! Azt el kell mondanom, hogy ennyire intenzíven még soha nem éreztem ki a sertéshús valódi ízét kajából... Nekem ízlett. Nos, az apuka valamilyen levest rendelt (ő sem tudta mi az...) és úgy szedegettük ki belőle a zöldségeket (vagy gyümölcsöket???), hogy mik is azok... Voltak valamiféle bogyók benne, amik úgy néztek ki, mint a szőlőszemek, belül olyan állaguk volt, mint a főtt burgonyának, ízre meg fogalmam sincs mihez hasonlítottak.... Aztán még volt valami zellerhez hasonló állagú valami benne, az íze nyilván nem hasonlított semmihez és ezt sem tudtuk meghatározni, hogy micsoda... Meg már nem is emlékszem még mik. De furcsa volt és örültem, hogy én nem azt rendeltem! :D A többiek levese jónak tűnt. Kacsalevest, ráklevest és csirkelevest rendeltek.

Na de nem is ez a lényeg... :) Csak gondoltam leírom az élményeimet. Szóval a vacsi után még egyetlen helyet megmutatott a család... Egy kínai cukrászdát. Jajj elájultam... :) Nekem ez a művészet netovábbja, amikor habból ilyen csodákat nyomnak ki... Ugyebár én mindig is nagyon szerettem tejszínnel dolgozni, de amiket ők képesek megcsinálni, ahhoz képest én még semmi vagyok... :) Talán egyszer majd megtanulom. Bementünk a boltba is,  de ott nem mertem fényképezni, pedig rengeteg érdekes dolog volt. Egyfajta élelmiszerüzlet és cukrászbolt volt egyben. Amennyire láttam, minden alapanyagot meg lehetett venni a tortákhoz, de aki akart, ott helyben is vehetett kész tortát. De az alapanyagok sem mindennapiak voltak. Főként kínai címkékkel... Szóval azt sem tudtam mik azok... :) És láttam egy cukrászt is, amint díszített egy tortát... Te jó ég. Olyan gyors volt, hogy nem hittem el. 2 perc alatt kidekorált habbal egy tortát. Őrület. Nyilván nem ma kezdte. :D Nem sokat időztünk sajna, olyan 5 percig voltunk bent az üzletben. És kérdeztem az apukát, hogy vajon mivel dolgozhatnak, tejszínnel?! Erre az volt a válasz, hogy nem. Azt mondta, hogy egyfajta speciális anyag, amit porból kevernek ki, ha nem téved. Nem bánom én, hogy miből van, de én is akarok ilyeneket csinálni!!!!!!!!!!! :D


Mutatok képeket. Ez a kirakat volt. Eddig ilyen tortákat csak képen láttam, vagy videón. Szóval teljesen el voltam képedve... Érdemes jól megnézni őket!




Ezen  jobban látszódnak a részletek talán. Bámulatos szerintem.

 

Közelebbi kép az alsó sorról. A pici figurák mind habból vannak kinyomva, imádom őket!!! :D




Alig várom, hogy ismét eljussak a kínai negyedbe (na meg persze Londonba is) és megnézhessek mindent jó alaposan!!!

Nudleee

3 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Ezek a szorgos kis kínaiak nem viccelnek! Habból állatka? Én még egy normális habcsók-alakot se tudok belőle készíteni :D de nagy élmény lehetett, várom a kövi beszámolódat is ;)

Millye írta...

Megáll az eszem! Tényleg gyönyörűek a torták :) na és azok a habból nyomott figurák is nagyon helyesek :) Talán nem is baj hogy nem tudtad meg miből vannak.. ki tudja... :D de viccet félretéve arról nem írtál, hogy kóstoltál is tortát/sütit vagy csak nézelődtél? Ha megkóstoltad akkor milyen íze volt?

Nudleee írta...

tejszínhab, ezek a kínaiak tényleg nagyon durván nyomják.. Hihetetlen, hogy ennyire van érzékük a művészi dolgokhoz.

Millye! Elképesztő miket lehet habból kreálni... Csak meg kell tanulni bánni a habzsákkal és a csövekkel, aztán lehet is varázsolni! :) Sajnos nem kóstoltam meg semmit... Talán majd legközelebb! ;)

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner