2013. január 16., szerda

Macaron - alakul

Szóval tegnap ismét nekiugrottam a macaron készítésnek. Mondtam, hogy nem adom fel. :) Csodálatosan sikerült minden, egészen addig, amíg be nem tettem a bogyókákat a sütőbe... Ugyanis rájöttem, hogy ez a sütő használhatatlan.... Az az igazság, hogy a piskótáim sem úgy sülnek benne, mint otthon. Nézzétek csak... Nincs alsó-felső sütés funkció benne, csak felső (grillező) és 2 féle légkeverés.
 


Mindent az előző bejegyzésben leírtak szerint csináltam és szuperul nézett ki, nem is kevertem túl a masszát. Szépen alakult minden úgy ahogy kellett... De ez a sütő valami borzalom... Nem hiszem el, hogy miatta nem vagyok képes macaron-t készíteni. De most mégis valamennyi eredményt elértem, mert már be tudtam őket tölteni. Legutóbb még tölteléket sem készítettem, mert azok a macaronok nem voltak rá érdemesek, hogy valami finomságot beléjük rakjak. :) A mostaniak viszont már alakulnak, de mondom, még most sem az igazi...



Megmutatom hogyan néztek ki sütés előtt.




Aztán sütés után..... Azért kezd bíztató lenni, nem?! :)




Majdnem jól néznek ki... Kisebb problémák vannak a talpacskákkal... És a tetejük borzalmas... Hepe-hupás lett és ráadásul nem is ropogósak kívül, ahogy kellene, hanem inkább puhás a héjuk. Amikor töltöttem be őket és egymáshoz illetsztettem a két pufit, nagyon kellett vigyáznom nehogy beszakítsam a tetejüket. Ez a kinézet és állag teljes mértékben a sütő hibája.

150 fokra előmelegített sütőben NYOLC percig kellett sütnöm őket, hogy a talpak megjelenjenek (4-5 perc helyett) aztán levettem 130 fokra a hőmérsékletet és még így 12 percig sütöttem... És ez lett a végeredmény. Ennyi sütési idő több, mint elég.

De akkor sem adom fel... :) Már nagyon közel járok. Noémi (a
Mandulasarok blog tulajdonosa) sokat segített nekem és azt javasolta mérjem meg valójában mennyi is a hőmérséklet a sütőben ha 150 fokra állítom).  Ki fogom próbálni! Nagyon köszi Noémi a segítségedet ezúton is!

Valamint még van egy személy, akihez bármikor lehet fordulni bármilyen kérdésem van... Ő pedig
Gesztenye! Ő ajánlotta azt is, hogy ha szilikon lapon sütök, csak rácsra tegyem, ugyanis a szilikon nagyon nehezen veszi fel a hőt és a tepsi ebben még jobban megakadályozza. Most ugyan rácsra tettem, de olyanra, ami alatt egy tepsi van. Legközelebb még ezt a tepsit sem hagyom alatta. Drága Gesztenye, nagy köszi neked is, nagyon hálás vagyok, hogy mindig segítesz!

Ja és a másik dolog, hogy pár darabot nyomtam zsírpapír szerűségre is. Itt Angliában ez a sütőpapír megfelelője. :) Na ezt aztán végképp nem kellett volna tennem, de itthon csak ilyen sütőpapír volt (ma reggel elmentem boltba és addig kutakodtam, amíg nem találtam szilikonos rendes sütőpapírt - vettem is egy tekerccsel). Szóval úgy beleragadtak a kinyomott halmok ebbe a papírba, hogy nem tudtak a sütőben talpat sem növeszteni, így fogták magukat és fent szétszakadtak és kipuffadtak! :) Viccesen néztek ki. :) De csak pár darabot csináltam próbának és ezeket a selejteket azonnal meg is ettem! :) És voltam olyan dinka, hogy nem készítettem képet sem róluk...

Na, szóval most ennyi... :) Legalább már van vmi látható eredmény és még ilyen állapotban is nagyon kapósak lettek, mivel mostanra kettő darab fityeg még a dobozban (ha egyáltalán ott vannak még)... :)

Jövő héten újra próbálkozom.... :)

Nudleee


5 megjegyzés:

Eszter írta...

Hajrá, hajrááááááá! Én még nem vettem magamon erőt, hogy nekiálljak,pedig már egy ideje érlelődik bennem is ez a macaron-dolog. :-)))

Nudleee írta...

Köszi Eszter! :) Örülök, hogy drukkolsz! Ha lesz vmi tuti recept, amivel érdemes próbálkozni, akkor mindenképp megosztom!

Betka írta...

Ó, hát ezek nagyon guszták! Nekem már így is tetszik :o)

Gesztenye receptjei írta...

Dóri!
Nagyon jó lesz, igazán drukkolok, hogy sikerüljön :-))

Nudleee írta...

Betka! :) Köszi, majdnem nekem is tetszenek! :)

Gesztenye! Nagyon aranyos vagy! :) Elsők között fogod megtudni az eredményt, az tuti! :)

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner