2013. augusztus 24., szombat

A legfinomabb csoki mousse

Egy nap, két bejegyzés... Az előbb staffordshire terrieres torta, most csoki hab. De ezt muszáj megosztanom veletek. Te jóságos ég... Micsoda nagy ötletre leltem az egyik gasztro csoportban... Angolul volt leírva, de ugye ez nekem nem okoz problémát szerencsére! :D Őrülten finom csoki mousse receptet találtam. Hihetetlen, hogy mennyire isteni és mennyire egyszerű... Csupa hab és annyira könnyed, mintha egy csokis felhődarab olvadozna a szájban. Rendkívül bonyolult alapanyagokból áll egyébként... Összetevők: víz, csokoládé. Ennyi. :D Biztos, hogy tortába is be fogom tölteni. Rendesen bezsongtam...

A recept megalkotója Hervé This, egy francia kémikus, akinek jó néhány ötlete támadt a molekuláris gasztronómiát illetően. Tudjátok, többek közt Heston Blumenthal is csinál hasonló okosságokat, amit a Tv Paprika műsorán meg is lehet tekinteni. Nekem sokszor bizarr, amit művelnek az étellel. Szárazjeget, különböző kémiai anyagokat pakolgatnak az ételhez, míg végül különleges állagot, vagy ízt érnek el. Viszont bevallom néha őrült jó ötleteik vannak. Mint ez a csoki hab...

Elég emberes adag kerekedik 150 gramm csokoládéból és 140 ml vízből. Igen, ennyi a recept. Bár hozzáteszem nem ragaszkodtam görcsösen az eredetileg leírt recepthez, amely 120 ml vizet és 132 gramm 70%-os csokoládét ír. Miért is ragaszkodtam volna... Ez annyira tipikusan én vagyok... Ez amolyan "nem baj ha rossz lesz, de az én gyerekem" hozzáállás. :D Kicsit féltem is, hogy mi lesz a végeredmény... Ráadásul nekem csak 50%-os étcsokoládém volt itthon, az arányokat sem követtem teljesen, de tökéletesen frenetikus lett az eredmény. Bátraké a szerencse, ahogy mondani szokás! ;) Duplázva az adagot már egy tortát is be lehet tölteni vele... És hűtőzés után úgy összeáll, hogy a tortába töltés simán mehet, tehát ne féljünk attól, hogy össze fog esni, vagy ilyesmi. Tart mint a beton... Viszont miután a belelapátoljuk a szánkba, azonnal elolvad. Őrület... Mondom én... Ezt nézzétek:



Hát így néz ki... És az íze... Hát olyan, mintha tömör csokit ennél, csak a nagyon durva csoki íz van, de vmi eszméletlen állagú. Gombóc Artúroknak kötelező!!! :) Nem is tudom mihez hasonlítani. Tényleg, mintha egy falat felhő lenne az ember szájában. Aki nem szereti az étcsokoládé ízét, az némi porcukrot is rakhat bele. Én a végén egy kis liofilizált eperrel koronáztam meg... Hmm... Ja, ez csak 2 evőkanálnyi, nehogy azt gondoljátok hogy ennyi lett belőle... Megmértem a tálkát, amiben készült, szóval kb egy 600 ml űrtartalmű edényt meg lehet tölteni ezzel a mennyiséggel... Hihetetlen.

Na és a felettébb bonyolult elkészítés leírása következik... :) Jó, nem az. Baromi egyszerű. A vizet egy mikrózható tálba rakjuk. 1,5-2 perc alatt felforraljuk. Ez idő alatt előkészítünk egy tálat, amibe a mikróban lévő edényt majd beleállíthatjuk. Engedünk bele vizet, dobálunk bele jeget (jéghideg víz kell, szóval ne 2-3 jégkockát rakjunk a vízbe, hanem pakoljuk meg). Amint felforrt a mikróban lévő víz, beletördelljük a csokit. Beleállítjuk a jeges fürdőbe a tálunkat, majd habverővel elkezdjük verni (én lusta vagyok, úgyhogy elektromos habverővel csináltam)! Először lehetetlennek tűnt, hogy abból a vizes állagú valamiből hogyan lehet hab... De lett! :) Viszont nem szabad túlverni, mert akkor kiikrásodik! Ha ez történik, újra kell melegíteni, újra jégfürdőbe állítani, majd ismét elkezdeni felverni. Nekem elsőre tökéletes lett. Valójában sokkal egyszerűbben csináltam, mint eredetileg kellene. Nagy találmány ez a mikró! :D Heston Blumenthal-nak van egy videója a folyamatról. Megmutatom azt is. Álljatok neki, ha 5 percen belül isteni csokoládé mousse-ra vágytok! :) Remélhetőleg elérhető a videó!





Nudleee

3 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Na, ez érdekel :) Kipróblom, köszi a leírást :)

Millye írta...

Hmmmm ezt ki kell próbálnom! :) kösziii!

Nudleee írta...

Nincs mit! :) Remélem azóta már kipróbáltátok és ízlett is! :)

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner