2013. augusztus 30., péntek

Házi nutella készült :)

Nutella... Bűvös szó... :) Nem igazán szoktam venni, mert jönnek a koboldok és 1 nap alatt megeszik az egészet... :) Aztán ezek a koboldok bemásznak a szekrénybe és az összes ruhát kisebbre varázsolják, aminek az eredménye az, hogy nem jönnek rám a ruhadarabok többé. :) Egyszer vettem Angliában egy üveg nutellát és az egyik haverommal halálra röhögtük magunkat... Mondtam neki, hogy az üveg tartalma vészesen fogy, de nem én ettem meg (dehogynem...). :D Ekkor jött a koboldos sztori. De tényleg... Az tuti, hogy ha egyszer kibontasz egy üveget, az rövid időn belül elfogy. Ezért inkább nem is vettem ilyesmit. Az elmúlt két évben ez a fent említett egyetlen eset fordult elő. ;)
 
Már régóta nézegettem mindenféle receptet az interneten, hiszen mégiscsak jó lenne néha nutellát enni, de akkor már legyen házi verzió. Annyi félét olvastam, hogy bele is zavarodtam. :) Ahogy ilyenkor lenni szokott, a fejemben összeállt a kép, hogy miket is kellene belerakni. Innen is, onnan is merítettem egy kis ötletet. Próbáltam úgy elkészíteni, hogy egészségesebb legyen a végeredmény (már amennyire egy csokis mogyorókrém lehet...). Olvasgattam olyan receptet, ahol 4-5 tábla olvasztott csokoládé került a krémbe. Na neee. :D Ez magában kb 2500 kalória, csupa cukor és akkor hol van még a többi összetevő... :) Jujjujj. Ezt mégse.

Szóval az én verziómban nincs más, mint mogyoró, holland kakaópor, kókusztej, kókuszzsír és édesítő. Semmi cukor, semmi táblás csokoládé. A recept hasonló a
Pocak Pannánál leírtakhoz. Aki paleozik, annak is tökéletes csemege. Bár nála került bele méz és vaníliarúd belseje. Na és az arányokat sem követtem. Csöppet sem.



 
Egészen pontosan 15 dkg mogyoró, 3 ek kókuszzsír, egy doboz kókusztej (400 ml), 3 ek holland kakaópor és édesítőszer került bele. Nálam candarel pötyi lett összetörve 10 db. Mehet bele porított nyírfacukor, vagy eritrit is. Aki nem bánja, hogy cukros, az vegyen cukrozott kókusztejet és készítse azzal (ebben az esetben semmilyen más édesítő nem kell bele), vagy a natúr kókusztejet ízesítse porcukorral. Ebből a mennyiségből kb 600 ml házi nutella lett, ami tetemes mennyiség. :)

A kókusztej és kókuszzsír nem beszerezhetetlen dolog. Drogériákban általában kapható.

A költségvetésről annyit, hogy az én csokikrémem olyan 500 Ft-ba került. Ugyanis a mogyorót (ami a legdrágább összetevő lenne) én törtem hozzá. Szerencsére anyukám gyűjtögetett sima mezei mogyorót valahol, szépen ki volt száradva és épp a napokban találtam rá. Azt hiszem nekivágok én is az erdőnek ha eljön az ideje és betakarítom az összes fellelhető mogyit a környéken. :)

 

Kép forrása: google


Szóval nekiugrottam és nagy nehézségek árán 15 dkg-ot megtörtem. :) A megtört mogyorót sütőben megpirítottam és konyharuhával ledörzsöltem a héját. A krém állaga azon múlik, hogy mennyire tudjuk megdarálni a mogyorót... Elárulom, nem egyszerű... 2 féle késes aprító kellett hozzá. Van egy nagyobb Tefal robotgépünk, először abban próbáltam meg lepépesíteni a mogyit, de pár perc után rájöttem, hogy nem fog menni (közben hozzáadtam a 3 ek kókuszzsírt és az összetört édesítő pötyiket is). Csak darabos lett, de nem őrölte meg rendesen... Ekkor elővettem a másik robotgépet, ami egy szuper kis Philips, nagyon szeretem. Cserélhető tartozékok vannak hozzá (botmixer, késes aprító). Ennek viszont pici a tartálya, így 2 adagban kellett darálnom a cuccot, de sikerült! Tökéletesen pépesre sikeredett a végeredmény. Ekkor visszakanalaztam a nagyobb aprítóba az összes mogyorókrémet (tiszta vicc volt ez a kínlódás, jól meg kellett dolgozni a fránya nutelláért.. :) ). Elkezdtem önteni hozzá a kókusztejet. Először gondoltam fél doboznyi elég lesz. De láttam, hogy szépen felveszi, nem lett folyós és híg tőle egyáltalán, szóval végül beleöntöttem az egész dobozzal. Aztán belekerült a kakaópor is. Jól összedaráltam és lényegében ennyi. Nagyon szép sima lett a massza, bár nagyon apró mogyoróatomok :) azért látszódnak benne. Ja és felmerülhet a gondolat, hogy nem kókusz ízű-e a kókusztej és a kókuszzsír miatt. Nem. :) És nem is híg, inkább olyan sűrűn terülős, de nem folyós. Amint kész van, hűtőben tároljuk, ahol még sűrűsödni fog - ekkor lesz igazi nutella állagú.

Hát... Ezt aztán lehet kencézni mindenfelé. Anya kiskanállal esett neki. :) Én a mosogatás előtt voltam fülig csokikrémes - mondhatni elő-mosogattam. :) A kezem is úgy nézett ki, mint egy totyogós kisgyereké, aki marékra fogja a csokit és beleolvad az egész. :) Gondolom nem kell felsorolnom miket lehet beletunkolni, a csokis mogyorókrémbe ,vagy mire lehet rákenni, úgyis minden nutella függő tisztában van vele. :) Nagyon finooom! :)



Jó nutella készítést! :)

Nudleee

7 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Wow, nem semmi vagy! A leírás alapján nem bizti, h nekiállnék, késes aprítom sincs, csak botmixer. Na majd karácsonyra! :))

Millye írta...

Hmmm összefolyt a számban a nyál! Imádom! :)

Nudleee írta...

Hát nagyon finom... Ugyanúgy abbahagyhatatlan, mint a bolti változat... ;) Sajnos... :P

Nudleee írta...

Biztos lehet valahol darált mogyorót venni arany áron... :/ De akkor adtam ötletet karácsonyi ajándékra. ;) Utána pedig orrvérzésig gyárthatod a Nutit! :D

Nudleee írta...

Annyit hozzáfűznék, h ne csappott evőkanál kókuszzsír és kakaópor kerüljön bele! :) Púpozzátok meg rendesen! ;)

Ardienn írta...

Nalunk az Aldiban Bp-en van őrölt mogyoró és mandula is, ha valakinek ez lenne a szűk keresztmetszet ;) Sűrű kokusztej pedig az Azsia Btben (Bp, Fővam ter)

Nudleee írta...

Szuper vagy Adrienn! :) Köszi a tippeket!

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner