2013. december 10., kedd

Tökéletes bejgli recept

Ma már beharangoztam a blogom facebook oldalán, hogy megsütöttem életem első bejglijét. Szinte ijesztően hatott rám ez a süti korábban, hiszen annyi féleképpen el lehet rontani... Valahogy nekem mindig úgy tűnt, hogy a nagymamák kiváltsága az, hogy normális bejglit tudnak sütni. Gondoltam nekem úgysem menne... :)  Ezért eddig még nem vettem erőt magamon, hogy nekiálljak. Szétrepedhet, kifolyhat a töltelék, túl vastag lehet a tésztája, esetleg lehet annyira vékony, hogy a belül lévő dió, mák, vagy más finomság egy nagy kupacot alkot a belsejében, vagy akár szét is kelhet és totál eldeformálódhat... Na de az egyik tortás barátosném Csilla, november vége felé közzé tett egy receptet. Ezúton is köszönet érte! :) Váltig állították többen is, hogy ezt nem lehet elrontani és tökéletes úgy ahogy van. Mégpedig akkor, hogyha MINDENT PONTOSAN úgy betartunk, mint ahogyan a receptben meg van írva. Na gondoltam ezt mindenképp ki kell próbálnom. Az eredmény teljes siker. Olyan, mint amilyennek lennie kell. Kívül csodaszép márványos, sehol egy repedés, vagy szakadás. A töltelék és a tészta aránya pont megfelelő. Ízre is kiváló, épp az imént teszteltem le. Hozzátenném, hogy közben hazaért apukám és az egyik bejglinek több mint a felét elpusztította. :)

Készülődöm ugye a karácsonyra és ez a bejgli sütés most egy főpróba volt. Igazából az is bennem volt közben, hogy ha sikerül minden a terv szerint, akkor nektek is tudok adni egy minden porcikájában szuper bejgli receptet. Ezért ezúton arra buzdítok mindenkit, hogy ne vegyen a boltban tartósítószeres és ki tudja mikkel teletömött süteményt, hanem süssétek meg otthon ti magatok! Nem nehéz elkészíteni, csak kicsit időigényes, mert pihentetni kell egy éjszakát. De végülis nem kell ott állni felette, szóval bőven belefér ez a kis erőfeszítés.

A receptet egy képen rakom be. Ajánlom, hogy mentsétek el és nyomtassátok ki. Ezután mehet a féltve őrzött szuperszónikus receptjeitek közé. ;)










Az egész bejglikről is megmutatom a képet, hogy lássátok milyen szépre sültek. Én most csak fél adagot készítettem kísérleti jelleggel, azaz 3 rúd lett. Mivel nem szeretem a mazsolát, ezért a mákosba aszalt szilva került, a diósba pedig kandírozott narancs. ;) A többi hozzávalót pontosan a recepthez igazítottam. Kicsit nehéz megállni, hogy ne nyújtsuk nagyobbra az előírtnál... Mert az a 20x25-ös téglalap kicsinek tűnik. Pedig nem az, tartsátok be! :) A második kettő nekem kicsit nagyobb lett, ezért a tésztája minimálisan vékonyabb, mint kellene, de ettől függetlenül nagyon jó lett!
 



A bejgli receptje:


Ha jól tudom a recept eredeti forrása ITT van.

Eléggé karácsonyi hangulatba kerültem miközben sült a kalács és készítettem elő a kellékeket a fotóhoz. Eszembe jutott sok minden a gyermekkoromból. A tipikus nagy karácsonyi vacsorák, ahol az egész családunk együtt ünnepelt. A menüsor a halászlével, rántott hallal, angyali gubóval ahogy én hívtam (magyarul mákos guba) és még megannyi finomsággal. Emlékszem a nagy izgalomra is, amit vacsora után éltünk meg. A nagymamám mindig csengetett egy üveg csengettyűvel - ő volt a Jézuska :) -  és akkor mi már tudtuk, hogy mehetünk kibontogatni az ajándékokat. Rohantunk is az unokatesómmal, volt hogy az asztal alatt másztunk ki, mert nagy hirtelen máshol nem volt hely! :) Hosszasan tudnék írni erről. Hiányoznak azok a régi évek, amikor még az összes családtagom élt és együtt tölthettem velük az ünnepeket szeretetben. Leginkább a dédikém (akitől a sütés iránti szeretetemet örököltem), a két nagypapám és a nagybátyám hiányzik. Nélkülük sosem lesz már ugyanolyan.
 
Nudleee


5 megjegyzés:

Millye írta...

Uhhhh kívül belül igazán guszta lett a bejglid! :)

Nudleee írta...

Bizonyááám! :) És ráadásul finom is! Vagyis volt... Tegnap óta már el is fogyott az egész... :D

Regi írta...

én is kipróbáltam harmad mennyiséggel. A gesztenyés szuper a mákos kirepedt, az íze csoda próbának kiváló volt a recept szuper, köszönöm:R.

Nudleee írta...

Nagyon szívesen! :) Na de hogy a csudába repedt szét? Nem is értem. Nem lehet, hogy valamit elmértél? Nem szabadna neki szétrepedni! Én a héten ugrom neki ismét, 6 rudat fogok készíteni! :)

dreschma írta...

Szió
Képzeld belevágtam és idén első alkalommal megsütöttem!
Persze én olyan vagyok, hogy már egyből módosítok még mielőtt kipróbálnám, de tökéletes lett! :) majd teszek fotót!

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner