2014. február 18., kedd

Hunyadi torta

Az imént megosztottam egy képet a blogom facebook oldalán (a fb oldalt  ITT megtalálhatjátok) és annyi kérés jött nagyon rövid idő alatt, hogy osszam meg a receptet, hogy úgy döntöttem nem is borzolom tovább a kedélyeket, hanem azonnal be is pötyögöm. Hunyadi tortát készítettem ma, mert édesapám szülinapját ünnepeltük és ez a torta volt a kérése. Annyira örült neki! Ismét közölte velem, hogy ez a torta a világ legfinomabb tortája! Hát mi tagadás... Tényleg nagyon ott van a szeren... Habkönnyű és ráadásul liszt mentes, szóval glutén érzékenyek is fogyaszthatják! Alig kell pár összetevő és sitty-sutty összedobhatjuk ezt a mennyei finomságot!







Hunyadi torta

Hozzávalók 22 cm-es tortához:

Tészta:7 tojás
10 dkg porcukor
25 dkg gesztenyemassza
1 bourbon vaníliás cukor
2 evőkanál sütőrum
+7 dkg porcukor

Töltelék:8 dl állati eredetű tejszín (Csak ezzel finom... Igyekezzetek kerülni a növényi eredetű borzadványokat! Itt tényleg a valódi tejszín ízét kell érezni!)
1 csomag zselatin fix
10 dkg porcukor

Tetejére:10 dkg étcsokoládé, 2 ek olaj, 1 ek vaj



Réges régen amikor még először sütöttem ezt a tortát, rettenetesen sokat szenvedtem vele... A lapokat egyesével kell sütni ugyanis... És hiába vajaztam ki a tortaformát és hiába küzdöttem mindenféle praktikával, az eredmény az lett, hogy szétszaggattam a tésztát... Egészen addig amíg rá nem jöttem, hogy hogyan kell sütni. Most már hipphopp összedobom! ;)

Szóval az a helyzet, hogy 6 lapot kell sütni. Én ezt most már úgy oldom meg, hogy 180 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel 3-3 lapot sütök ki egyszerre! Kb. 15 perc a sütési idő egy adagnál.

Előkészületek: egy 22 cm-es tortaforma alját sütőpapírra fektetem és körberajzolom filctollal, majd levágom azt a téglalapot a sütőpapírból ahová a kör esik. Ezt megismétlem 6-szor. Kikészítek 3 tepsit (Vagy a sütőrács is jó - tegyük rá a tortaformát, hogy a massza ne süllyedjen be a rácsok közé). A tepsiket kicsit megvizezem és rátapasztom a sütőpapírt, hogy ne csúszkáljon. Az az oldal legyen lefelé, ahol a filccel megrajzolt kör van. Ezekre a körökre fogjuk szétteríteni a masszát! :) Így pontosan látjuk mekkora kört kenjünk ki!

Szóval a tojások sárgáját nagyon habosra keverjük a porcukorral és a vaníliás cukorral (kb 10 perc kézi mixerrel). Aztán beleöntjük a sütőrumot. Végül a felengedett gesztenyemasszát belemorzsoljuk és jó alaposan összekeverjük a robotgéppel.

A tojások fehérjét kemény habbá verjük és a vége felé beledolgozzuk a 7 dkg porcukrot is.

A tojásfehérjét a tojássárgájás-gesztenyés masszához forgatjuk óvatosan. Majd az előre kikészített sütőpapíros tepsikbe osszuk el úgy, hogy 6 lap kijöjjön majd belőle.

Előmelegített sütőben, 180 fokon, légkeveréssel kb 15 percig sütjük.

Ha kisültek, sütőpapírral fogva kiemeljük a tepsiből és sima felületre rakjuk a lapokat hűlni! Ne rakjuk egymásra, mert összeragadnak! Ilyenkor amikor hűtjük, normális hogy picit veszítenek a térfogatukból.

A tejszínhabot kezdjük el felverni, maj amikor keményedik, adjuk hozzá a zselatin fixet, majd végül a porcukrot. Ha már kemény lett, és a lapok is kihűltek, akkor az első tésztalapot a sütőpapírral fogva fordítsuk fejjel lefelé és rakjuk egy tortatálra, vagy tányérra. A tésztát sose fogjuk meg kézzel, mert ragad és szakad! Csak a sütőpapírral együtt mozgassuk! Ha a tálon van, akkor a sütőpapírt óvatosan húzzuk le róla. Ha nem menne és úgy látjátok, hogy szakad, akkor vizezzétek meg a sütőpapír tetejét és utána tuti, hogy menni fog! Nekem ma nem is kellett ez a művelet, lejött simán! Erre kerül egy réteg tejszínhab, majd megint egy tésztalap, aztán rétegezzük szépen sorban. Szóval a felvert tejszínhabot osszuk 6 felé. 5 rész megy belülre, 1 résszel pedig a tortát kívülről kenjük körbe.

A tetejére a csokit gőzfürdőben megolvasztjuk a vajjal és az olajjal együtt. Ezt szépen eloszlatjuk még melegen a torta tetején. Majd díszítésként tejszínhabból vékony spirális alakú csíkokat nyomhatunk rá és fogpiszkálóval összehúzhatjuk pókháló szerűre!

Hűtőben jól ki kell dermeszteni utána és befalni az egészet! :)

Bocsi, hogy ilyen hosszú lett, de le szerettem volna írni minden tapasztalatomat részletesen, hogy nektek ne kelljen kínlódni vele, mint nekem régen! :)



Nudleee

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia! Gratula tortához :) Ne aggódj,h hosszú a recept,mert tökéletesen leírtál mindent,ha egy kezdő állna neki a tortának a recept alapján,megtudná csinálni ő is! Ez a jó, részletes recept :) Ügyes vagy!

Nudleee írta...

Kedves névtelen! :) Köszi a kommentet, örülök, hogy tetszik a recept! Valóban nagyon részletes a leírásom, de tényleg nagy segítség lehet, mivel én már kitapasztaltam mindent! ;) Szép napot!

Millye írta...

Ínycsiklandó finomság :)

ILDIKO írta...

Szia!

En vmivel nagyobb tortat szeretnek kesziteni mert sztem a 22cm atmeruju torta keves lenne mert hamar elfogyna. hihi Ha dupla adaggal keszitenem, hany cm-es torta jonne ki belole? /24-26cm?/
Koszi: ILDIKO

Nudleee írta...

Szia Ildikó! :)

Használj 1,5x annyi alapanyagot és úgy elegendő lesz egy 26-28 cm-es tortához! :)

Így is hamar el fog fogyni, az tuti! ;)

ILDIKO írta...

Nagyon koszonom a valaszod!

Szia: ILDIKO

Nudleee írta...

Nagyon szívesen! :) Szép napokat neked!

Emi írta...

Kedves Nudleee!

Abszolút kezdőként a torták világában (de azért nem a konyhában) neki mertem állni a torta elkészítésének. A tészta nagyon macerás volt, féltem tőle, de hála a részletes leírásodnak elsőre sikerült szépen összerakni a tortát, és igen elégedett vagyok vele. Sajnos a tetején a díszítés nem sikerült úgy, mint a képen, mert a zacsi végén túl nagy lukat vágtam, de első alkotásomra azt kell, hogy mondjam, hogy még így is szép lett. Már csak a kedves páromnak kell hazaérkeznie, hogy születésnapjára elfogyasszuk (persze csak miután hűlt még egy keveset). Nagyon kíváncsi leszek az ízére, a receptet köszönöm: Emi

Nudleee írta...

Szia Emi! :) Nagyon köszönöm a kedves soraidat, örülök neki, hogy pozitív volt a tapasztalat a torta elkészítése során! Valóban nem a legegyszerűbbek egyike, de megéri vele dolgozni! Gondolom nektek is ízlett! :) Szép napot! Bartus Dóri

sutibox.hu - a gasztroblogok gyűjtőoldala - kis banner